Doelstelling 1 |
---|
Goede kwaliteit van en toegankelijkheid tot gemeentelijke informatie, diensten en producten. |
Effectindicatoren
Doel | Omschrijving | Bron | Realisatie | Raming | ||||||
2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1.1 | Rapportcijfer dat inwoners geven voor de algehele gemeentelijke dienstverlening* | Monitor Sociale Kracht | 7,2 | 7,2 | 7,2 | 7,5 | 7,5 | |||
1.2 | Rapportcijfer dat inwoners geven voor de digitale dienstverlening** | Monitor Sociale Kracht | 7,4 | 7,3 | 7,3 | 7,5 | 7,5 | |||
1.3 | Indicator excellente dienstverlening***/**** | Monitor Sociale Kracht | 7,0 | 6,7 | 6,7 | 7,0 | 7,0 | |||
* Gemiddelde bij Nederlandse gemeenten in 2021: 6,8 |
---|
** Gemiddelde bij Nederlandse gemeenten in 2021: 7,0 |
*** Deze maat betreft een samengestelde variabele op basis van de score op zes stellingen. De score ligt tussen de 1 en de 10 waarbij een 10 staat voor uitmuntend hostmanship (excellente dienstverlening; dat wil zeggen medewerkers die professioneel en dienstbaar zijn, zich goed weten te verplaatsen in de klant en met hem/haar meedenken). |
Betrokkenheid verbonden partijen
Bij deze doelstelling zijn geen verbonden partijen betrokken.
Wat gaan we daarvoor doen?
De ontwikkelingen op het gebied van Dienstverlening volgen elkaar in rap tempo op. In 2023 worden voor steeds meer producten een volledige digitale-dienstverlening aangeboden. Daarmee verbetert tevens de efficiency voor de interne automatische afhandeling. Corona en het (gedeeltelijk) thuiswerken, vragen om een hernieuwde bewustwording en flexibiliteit van onze medewerkers.
In 2023 starten wij opnieuw een campagne om de interne bereikbaarheid nog verder te optimaliseren .
Het interne onderzoek naar onze dienstverlening heeft geleid tot een herijkte missie Dienstverlening, waarvan de pijlers hiervoor zijn weergegeven. Daarnaast heeft het waardevolle inzichten en aanknopingspunten opgeleverd voor verdere ontwikkeling van onze dienstverlening, waarbij de blik meer naar buiten gericht is en meer innovatie naar binnen gehaald kan worden. Zo 'is en blijft dienstverlening van ons allemaal'.
Prestatie-indicatoren
Voor deze doelstelling is geen prestatie-indicator opgenomen.